Piirtäminen on yksi minun vaapaa-ajan tekemisistä. Tykkään piirtää ja varsinkin silloin tulee hyvä mieli kun jokin piirustus onnistuu tosi hyvin mielestäni. Yleensä juurikin jos joku muu kehuu töitäni, minulle ei tule sellaista oloa että osaisin oikeasti piirtää hyvin, mutta silloin kun olen itse tyytyväinen ja mielessä kunnon onnistumisen tunne niin silloin olen tosi onnellinen.

Mutta on niitäkin hetkiä ettei onnistu millään, jolloin suurinpiirtein suttaan, kumitan tai/ja revin piirustuksen koska en ollut ollenkaan tyytyväinen siihen.

 

Tässä hieman kuvia mielestäni onnistuneista kuvista:

tuherruksia.jpg

Piirrän aikalailla anime, fantasia tai muita samankaltaisia aiheita, koska sellaiset aiheet kiinnostaa. Käytän erilaisia väritys keinoja, joskus pelkästään puuvärit riittävät, mutta yleensä käytän värittämiseen promarkereita, jotkut saattavat pitää niitä huonoina väritystusseina mutta itse olen pitänyt niiden väritystyylistä (ainakin tähän saakka), riippuu tietenkin että minkälaiselle paperille piirustus on piirretty, sillä omistan yhden piirustuslehtiön missä on hyvin ohutta ja liukasta paperia, joten näiden tussien väri leviää tosi helposti eikä jälki ole parasta mahdollista. Mutta monissa muissa papereissa värin jälki on upean näköinen mielestäni.

 

Yleensä minä piirrän ihan mallista, ja tavoitteet siksi aika korkealla mutta joskus tulee intoilua piirtää ilman minkäänlaista mallia, ja tässä lopputulos:

WP_20150511_23_17_05_Pro.jpg

Olen melko tyytyväinen tuohon sillä en tosiaan ottanut mistään mallia tuon piirtämiseen.

Mutta tulee tosiaan niitäkin hetkiä kun ei oikein meinaa onnistua, tässä kuva jossa olen kasvoihin melko tyytyväinen mutta kun päästään käsiin niin hermot menee ja työ keskeytyy, jatkan sitä joskus jos vielä kiinnostaa :)

 

WP_20150511_22_30_12_Pro.jpg

 

Okei, eli sen jälkeen kun olin sutannut nuo sormet aloin ihan kunnolla miettimään miinuksia tuosta kuvasta.. siitähän niitä löytyy kun lähtee kunnolla etsimään..

(toinen silmä on liian iso toiseen nähen jne.)

..ja minun huono puoleni piirtämisessä on se että tosiaan kun en pidä jostain kohdasta enkä saa sitä korjattua, lähden etsimään lisää vikoja ja kohta en pidä piirustuksesta ollenkaan :(

Joskus oikeasti on käynyt niin, että kun olen jatkanut jotain keskeneräistä piirustusta (jonka piirtämisen lopetin juuri siksi etten pitänyt siitä) niin sitä jatkaessani myöhemmin olen taas alkanut pitämään siitä piirustuksesta ja hyvällä mielellä lopputuloskin on miellyttävä :)

 

Juuuu.. kiitos jos kiinnosti lukea tämä vaikkakin ehkä hieman tylsää luettavaa kun joku selittää vain piirustuksista

mutta näin myöhään illalla ei lamppu syttynyt paremmalla idealla :D

Ja halusinpahan kertoa omia piirustus kokemuksia niiden kanssa jotka kiinnostuivat lukemaan ja vaikka samaistuvat näihin outoihin piirustustapoihin :)

Kommenttia toki saa laittaa jos samaistut näihin.