Heipparallaa.. tässä kirjoittelee 2023 - Jenny!! Olin jo ehtinyt unohtaa tän blogin olemassaolon, kunnes yhtäkkiä se tuli mieleeni ja päätin kokeilla onneani tilin sisään pääsemisessä. Noh täällä sitä ollaan! :D

Olin alkanut jopa tekemään uutta blogipostausta japanin reissusta.. mut en ollut koskaan tehnyt sitä julkaisuvalmiiksi xD Tässä postaus reissusta jota olen nyt täydentänyt.


Eli olin kesällä 2015 japanissa! Aivan huimaa!

Matka oli ensimmäinen kunnon ulkomaanmatka minulle ja reissu oli unohtumaton!

Lentokoneessa olo oli minulle aivan uutta, mutta se oli ihan ok. Meno-lento japaniin oli hieman ns. huonompi kuin tulo-lento, koska oli enemmän ilmakuoppia ja laskeutuminen oli töyssyisempi kuin palatessa. Mutta ehyenä tässä ollaan.

Pari ensimmäistä aamua meni miettiessä että "ainiin en olekaan suomessa" :D.

Ensimmäinen viikko meni melko erikoisen hitaasti, kaikki oli niin uutta ja ihanaa.. aika tuntui menevän sopivalla vauhdilla. Päästiin käymään monissa vanhoissa rakennuksissa ja kaupungeissa joissa oli tosi paljon kaikkea jännää nähtävää. Minulla oli kamera ja puhelin matkalla mukana, mutta koska minulle oli suomesta ostettu vääränlainen adapteri niin se ei toiminut hotelleilla.. en siis saanut ladattua kyseisiä elektroniikka-välineitä. Kuvat siis jäivät hieman vähemmälle kuin oli tarkoitus. 

Kommentti tähän nykyiseltä minulta.. ne vähäisetkin kuvat reissusta katosivat.. Olin poistanut kuvat kamerasta ja puhelimesta, sen jälkeen kun olin siirtänyt kuvat läppärille. No ei olis kannattanut, sillä tietokoneeni meni rikki ja KAIKKI mun kuvat.. myös japanin reissun kuvat katosivat. Joten reissusta mulla on enää jäljellä vain pari kuvaa, jotka reissukaverit lähettivät mulle.

Mitäs tästä opimme... TALLENTAKAA KUVANNE AINA USEAMPAAN KUIN YHTEEN PAIKKAAN!!

Tässä joitain kuvia mitä tosiaan mun reissukaverit on jakaneet mulle.

Fuji vuori

20180115_222759.jpg


Hiroshiman rauhanmuistomerkki

InShot_20190131_170936081.jpg


Tokion yöelämää

InShot_20190131_171713662.jpg


Kinkaku-ji -temppeli Kiotossa

InShot_20190131_171851042.jpg



Hachiko patsas, Tokio

InShot_20190131_171250841.jpg


Nara park

Screenshot_20230723_202023.jpg



Sitten itse syy miksi tällä reissulla oltiin..

InShot_20190131_170521082.jpg

Harrastin tosiaan partiota ja olin mukana maailmanlaajuisella partioleirillä eli World scout Jamboreella. Ennen itse leiriä oli mahdollista lähteä kiertämään japania. Lennettiin tosiaan Tokioon ja siitä kierreltiin pitkin japania viikko. Reissu huipentui 2 viikon leiriosuuteen (Kirarahama, Yamagutchi).

Leirillä meillä oli erilaisia aktiviteetteja. Oli esimerkiksi kulttuuripäivä, jolloin jokainen leiri laittoi oman maan herkkuja/ruokaa esille ja niitä tarjottiin muun maalaisille. Itsekin sai sitten kiertää muiden maiden herkkuja maistelemassa.

Ohjaajat keksivät meille myös haasteeksi, että se joka EI pala auringossa leirin aikana saa palkinnon. Olin itse tosi lähellä palkinnon saamista, mut viimeisellä viikolla paloin. 

Leirillä mulle sattui pikkuinen haaveri porkkanaa pilkkoessa.. sormi aukesi hyvin haha.. ei kuitenkaan tarvinnut tikkejä, vaan selvisi perhoslaastarilla. 

Kokonaisuudessaan matka oli tosi huikea kokemus ja tutustuin siellä yhden tyypin kans ja ollaan edelleen tosi hyviä ystäviä! 

Japaniin haluaisin vielä matkustaa joskus uudestaankin!


Tässäpä olis tiivistys reissusta!  Kiitos kun jaksoit lukea! <3